Marzec 2021 - Szkoła Podstawowa w Koźlinach

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur ad elit.
Morbi tincidunt libero ac ante accumsan.
Przejdź do treści

Marzec 2021

Wydarzenia
Serdecznie zapraszamy do wysłuchania „Koncertu Wiosennego”, przygotowanego przez Uczniów należących do Chóru szkolnego oraz Dzieci z naszej „Zerówki”. Wykonawców do koncertu przygotował nauczyciel muzyki – p. Marek Rogalski. Życzymy miłego odbioru ! 😊

21 marca - Światowy Dzień Zespołu Downa

Uczniowie Szkoły Podstawowej w Koźlinach po raz kolejny udowodnili, że nie są obojętni na kwestie równouprawnienia osób z niepełnosprawnościami. 21 marca społeczność naszej szkoły włączyła się w obchody Światowego Dnia Zespołu Downa, mające na celu upowszechnienie wiedzy o tym, czym charakteryzuje się Zespół Downa, jakie są jego przyczyny oraz jakie mity narosły wokół tego tematu. Uczniowie mieli okazję zaznajomić się z tym dzięki przygotowanej prezentacji, zawierającej podstawowe informacje oraz zasoby audiowizualne, na których osoby z Zespołem Downa przemawiają swoim głosem i opowiadają o swojej codzienności.
Aby wyrazić solidarność z osobami z trisomią 21.chromosomu uczniowie naszej szkoły sfotografowali się w dwóch, niepasujących do siebie skarpetkach. W tym miejscu może zrodzić się pytanie: dlaczego akurat niedopasowane skarpetki stały się znakiem solidarności?
Zespół Downa to wada genetyczna, gdzie 21. chromosom składa się z trzech ramion zamiast dwóch, więc jedno z nich jest nie do pary. Ponadto, często mówi się o tym, że osoby z Zespołem Downa czują się niedopasowane społecznie, co także jest ukryte w symbolice dwóch różnych skarpetek.
Mam nadzieję, że podobne akcje staną się przyczynkiem do modelowania pożądanych w społeczeństwie zachowań wzajemnej tolerancji, empatii i zrozumienia. Możemy się przecież pięknie różnić!

Nikola Brzozowska

Link do prezentacji:

Ogólnopolski Próbny Egzamin Ósmoklasisty CKE

W dniach 17-19 marca 2021 r., pomimo trwającej edukacji zdalnej, uczniowie naszej najstarszej klasy wzięli udział w Ogólnopolskim Próbnym Egzaminie Ósmoklasisty. Arkusze egzaminacyjne zostały przygotowane przez Centralną Komisję Egzaminacyjną. Egzamin składał się z trzech części i przebiegał w formie identycznej jak egzamin państwowy. W środę uczniowie zmierzyli się z  językiem polskim (120 minut), w czwartek z matematyką (100 minut), a w piątek z językiem angielskim (90 minut).
Na języku polskim należało wykazać się m.in. umiejętnością napisania zaproszenia oraz wypracowania (rozprawki lub opowiadania), odwołując się do wybranej lektury obowiązkowej. Z matematyki ósmoklasiści musieli m.in. poprawnie odczytać dane z diagramu i rozwiązać zadania z nim związane, a także zmierzyć się z procentami czy zadaniami z geometrii.
Życzymy Wam bardzo dobrych wyników i trzymamy kciuki!
Jerzy Wiśniewski

DNI MÓZGU

  Od 15-21 marca w Trójmieście odbyły się „Dni Mózgu”. To coroczna akcja odbywająca się w ramach Światowego Tygodnia Mózgu, której celem jest popularyzacja wiedzy o mózgu. Głównym organizatorem tego wydarzenia jest  Uniwersytet Gdański. Adresowane do wszystkich wykłady, pokazy laboratoryjne oraz  warsztaty są rewaluacyjną okazją na zgłębienie wiedzy o budowie, funkcjonowaniu mózgu, a także na poznanie warsztatu pracy neurobiologów, neurochirurgów i psychologów.
W tym roku dla miłośników mózgu organizatorzy przygotowali, aż 70 różnych wykładów i warsztatów. Wszystkie zajęcia w ramach Dni Mózgu miały formę zdalną (on-line). Uczniowie klas IV-VII wraz z nauczycielem biologii- Panem Arkiem uczestniczyli w tym ciekawym wydarzeniu.  Udało nam się zobaczyć, 3 wykłady.
Atlas mózgu człowieka 3D. (klasa VII) - w trakcie zajęć został zaprezentowany trójwymiarowy model mózgu oraz została omówiona bardzo szczegółowo kora mózgu (budowa i funkcje).
Jak zajrzeć do mózgu?  (klasa IV i VI) - uczniowie dowiedzieli się jak wyglądają i jak działają urządzenia wykorzystywane przez lekarzy, dzięki którym można zajrzeć do mózgu bez konieczności otwierania czaszki.
Mózg jak da Vinci ? (klasa V) - te zajęcia bardzo szeroko omawiały proces umysłowy pociągający za sobą powstawanie nowych idei, koncepcji lub nowych skojarzeń, powiązań z już istniejącymi- czyli czym jest, jak ćwiczyć, budować i rozwijać swoją KREATYWNOŚĆ.
Większość uczniów bardzo pilnie słuchała wykładów i sporządzała szczegółowe notatki. Mam nadzieje, że wiedzą, którą zdobyliśmy zostanie z nami na bardzo długi czas i wykorzystamy ją w naszym codziennym życiu.

Arkadiusz Chodera

„Dom i schronienie dla skrzydlatych przyjaciół”

  Nasza szkoła wzięła udział w pierwszym etapie programu pod hasłem „Dom i schronienie dla skrzydlatych przyjaciół” zorganizowanym przez Stowarzyszenie Edukacyjne Pszczółka. Celem programu jest przekazanie do placówek oświatowych województwa pomorskiego karmników dla ptaków. Program pozwolił dzieciom i uczniom pogłębić wiedze z zakresu ochrony przyrody i  budować postawy proekologiczne.  Z tej okazji w dniu  23.02.2021 odbyły się bardzo interesujące zajęcia edukacyjne na temat życia różnych ptaków, które możemy spotkać w naszym kraju.  Pan Arkadiusz Chodera- nauczyciel biologii bardzo szczegółowo omówił fizjologię ptaków, opowiedział również o zagrożeniach i ochronie naszych skrzydlatych przyjaciół. Zajęcia odbyły się w przedszkolu, zerówce oraz klasach I-III. Uczniowie przynieśli różne smakołyki dla ptaków, które później trafiły do nowych karmników rozwieszczonych wokół naszej szkoły.
Więcej informacji na temat programu i działalności Stowarzyszenia Edukacyjnego Pszczółka znajdziecie na stronie: www.stpwarzyszenie-pszczolka.info oraz https://stowarzyszenie-edukacyjne-pszczoka.business.site/

Arkadiusz Chodera

Szkoła Podstawowa w Koźlinach, Koźliny 50, 83 - 022 Suchy Dąb, tel./fax 692 70 88, e-mail spkozliny@op.pl
Wróć do spisu treści